Cookiepolicy
Cookies är nödvändiga för att optimera vår hemsida. De hjälper oss att lagra statistik och information som gör det möjligt för oss att visa funktioner som jämförelseverktyget . Dessa cookies sparar inte några personuppgifter. Du kan läsa mer om cookies på vår sida för Datasäkerhet

2016-04-11

Hedemora Bilforum, bäst på kundnöjdhet

Nu är de fyra svenska Fordhandlare som är bäst på kundnöjdhet utsedda. Handlarna får den ärofulla titeln ”Chairman’s Award”. Utmärkelsen delas ut årligen av Ford Europa för att uppmuntra och uppmärksamma de handlare som inte bara når försäljningsmål utan också gör det med högsta kundnöjdhet.


Priset ”Chairman’s Award” delas ut varje år till de handlare som dels uppfyllt säljmålen på både bilar och reservdelar men därutöver också får högst betyg av kunderna själva. I år har fyra svenska handlare vunnit den ärofyllda titeln: Carltne Bil (Karlshamn), Hedemora Bilforum (Hedemora), Lundins Bil (Visby) och BilMånsson (Halmstad).

– Kundnöjdheten är ett väldigt stort fokus för oss, och därför är det väldigt kul att kunna uppmärksamma de handlare som älskas av sina kunder. Det finns så många som säljer en bil, men med en Ford får du en högre köpupplevelse, säger Bogdan Glod, vd på Ford Sverige.

Till grund för utmärkelsen ligger den enkät som alla privatkunder får svara på efter sitt köp. Eftersom resultaten räknas i procent tävlar både stora och små handlare på samma villkor. Och för att få utmärkelsen krävs verkligen att handlaren älskas av sina kunder. 

Vinner exklusiv resa till Le Mans
I juni får alla europeiska handlare som fått ”Chairman’s Award” i år träffas i Paris, där de bjuds på möjligheten att uppleva Ford GT:s spektakulära återkomst i banracet Le Mans med såväl VIP-lounge som Pitwalk och möte med förarna.



Aktuella nyheter